sobota, 17 grudnia 2016

5 ukochanych bajek z dzieciństwa


Witam, witam i o zdrówko pytam. Pewnie nie wiecie, bo nie macie kalendarza, ale już za tydzień będą święta! Nie mogę w to uwierzyć. Jak ja kocham ten klimat. Achh..
Może jednak przejdę do rzeczy. Nie mam kiedy czytać, więc nie mam czego recenzować. O ile można to nazwać recenzowaniem, oczywiście. Poza tym przepraszam za tak duże przerwy między postami, ale nie mam jak ich pisać z powodu szkoły, nadrabiania zaległości i częstych wizyt w szpitalu. A więc..  Przychodzę dzisiaj do Was z listą pięciu filmów animowanych, które oglądałam gdy byłam młodsza. Mam do nich ogromny sentyment i je wręcz kocham.



1. Mustang z Dzikiej Doliny (2002)

"Tej opowieści nie znajdziecie w żadnej książce, to opowieść z głębi serca konia."
Ostatnio jeszcze raz obejrzałam ''Mustanga z Dzikiej Doliny''. Wróciły wszystkie wspomnienia. Przypomniałam sobie dlaczego ten film animowany tak bardzo mnie zachwycił. Bajka opisuje losy dzielnego i nieokiełznanego konia. Nie dał się on zniewolić człowiekowi. Walczył z całych sił. Piękna historia o wolności, miłości i przyjaźni.

''Muszę walczyć z całych sił.''


Ubóstwiam piosenki z ''Mustanga..'' <3

Nigdy nie ulegnę

Bryan Adams - Here I Am

Chcę wolnym być

Nie Przestań Sobą Być

Będę wracał

Swe miejsce mam tu



2. Krowy na wypasie (2006)

 Zawsze film ten kojarzy mi się ze świętami, ponieważ to wtedy puszczano go w telewizji. Siadaliśmy całą rodziną i oglądaliśmy. Z każdą minutą dzieje się coraz więcej. Szybka i ciekawa akcja, która przy okazji rozbawi do łez. Najbardziej zwariowana farma na świecie :D



3. Epoka lodowcowa (2002)

''To tylko ludzie, oni nie potrafią mówić.''
Sid, Sid, Sid, Sid, Sid! Kocham Sida!
''Gdzie jest bobas? Tu jest!''Dawno, dawno temu.. pewna wiewiórka o ptasim móżdżku przyczyniła się do nadejścia epoki lodowcowej. Wszystkie zwierzęta musiały uciekać... Tylko mamut Maniek podąża w przeciwną stronę. Spotyka on po drodze mało rozgarniętego leniwca, czyli mojego ukochanego Sida, którego zostawiła rodzina.
''Zostawili mnie! Co rok ta sama heca!''
 Bajka zabawna i wciągająca. Dużo się dzieje. Warto, chociaż pewnie i tak każdy już to oglądał. :D
''Sid: Konkretnie to różowe jest nasze.
Diego: Wasze? Na moje oko dziwna z Was para.
Maniek: Ono nie jest nasze!
Diego: No tak.. Adoptowaliście, bo nie możecie mieć swojego.''




4. Shrek (2001)

''A jak zobaczysz długi tunel to nie idź w stronę światła!''
Osioł, Osioł, Osioł, Osioł, Osioł! Kocham Osła! <3
''Jak przekręcę głowę to.. aua!''
''Shrek'' jest to opowieść o dużym, zielonym ogrze. Aby odzyskać spokój na swoich bagnach w porozumieniu z Lordem wyrusza na poszukiwanie księżniczki Fiony. W bajce można znaleźć dużo ciekawych momentów, a miejscami bawi niemal do łez. Osioł rozbraja swoimi wypowiedziami. Polecam.
''Nie patrz w dół... Nie patrz w dół...Nie zatrzymuj się i nie patrz w dół...W dół nie patrz... nie zatrzymuj się i w dół nie patrz.. O nie! Shrek, ja w dół patrzę!'' 



5. Madagaskar (2005)

''Marty, wpuszczają człowieki! Uwielbiam człowieki! Człowieki są takie fajne!''
Może nie będę się rozpisywać, bo któż nie zna tej bajki? Po prostu ją kocham i tyle.
''Skacz, Alex, skacz! Nie martw się, wszystkie koty lądują na.. Twarzy?! Stary, to czyje ty masz geny?!'' 





To już chyba wszystko na dzisiaj, kochani. Dziękuję za dotrwanie do końca i jeszcze raz przepraszam za długie nieobecności.