wtorek, 23 maja 2017

Białe kruki... | "52 kolory życia tom III" Magdalena Kozioł | Recenzja

Autor: Magdalena Kozioł
Tytuł: 52 kolory życia
Tom: 3
Liczba stron: 120
Rok wydania: 2016
Wydawnictwo: Pociąg do natury, Magdalena Kozioł
ISBN: 978-83-944686-3-7
Moja ocena: 8/10

Sally to młoda kobieta stawiająca sobie określone cele i dążąca do ich zrealizowania. Zawsze uśmiechnięta i zarażająca optymizmem wzbudza sympatię wielu osób. W każdym momencie potrafi pomóc swoim przyjaciołom, a oni starają się wspierać ją, jak tylko mogą. Pewnego dnia w niezwykłych okolicznościach spotyka na swojej drodze przystojnego policjanta, Jacka. W tym momencie rozpoczyna się ciąg niespodziewanych zdarzeń przynoszący zmiany w życiu wszystkich bohaterów. Teraz nawet spokojna i poukładana Sally nie wie, jak ma postępować.

"Tak się zdarza, że wszechświat i Opatrzność wysyłają nam sygnały i znaki
na bardzo różne sposoby. Czasami jest to książka otworzona przypadkowo
na przeznaczonym dla nas fragmencie, odwołanie ważnego spotkanie,
które nie było nam pisane, albo mimochodem spotkana osoba
podpowiadająca dobre wyjście z trudnej sytuacji."


Nie mogę uwierzyć, że to było już trzecie moje spotkanie z twórczością Pani Magdaleny Kozioł i jej kolorowymi powieściami. Muszę powiedzieć, że także tym razem bardzo miło spędziłam wolny czas u boku pięknej, zielonej książeczki. Ze strony na stronę widać, że autorka rozwija swoje zdolności pisarskie i uczy się na błędach, co ogromnie podziwiam. Obrazowym i barwnym językiem opowiada lekko zaskakujące, ciekawe wydarzenia. Całość przeczytałam w niecałe dwie godziny i żałowałam, że to, aż tak szybko minęło. Gdybym miała pewność, że normalnie będę mogła napisać recenzję i nie będzie mi się nic mieszać, od razu zaczęłabym tom czwarty.

"Jeżeli o relację się nie dba, to prędzej czy później ludzie się od siebie oddalają." 

Myślę, że Magdalena Kozioł napisała tę książkę nie tylko barwami, ale także najrozmaitszymi emocjami spotykanymi w codziennym życiu. Znajdziemy tam nie tylko miłość, zazdrość i podniecenie, ale także strach, troskę oraz smutek. Przypadło mi do gustu to, że wiele uczuć znalazło swoje odzwierciedlenie w kolorach, więc tytuł jak najbardziej jest uzasadniony.

"Gdyby człowiek wiedział wszystko od razu, życie pewnie byłoby zbyt proste i nie tak kolorowe. A to własnie barwy są wspaniałe i to one wypełniają ludzkie dni, malując najpiękniejsze i niepowtarzalne obrazy."

Trochę szkoda, że w powieści występuje tak mało wątków i bohaterów. Nie jest to minus, ale wtedy mogłoby być jeszcze ciekawiej. Z drugiej strony dzięki temu mamy możliwość skupienia się na uczuciach oraz wydarzeniach związanych z Sally i Jackiem.
Moim zdaniem osoby pojawiające się w książce były dobrze wykreowane. Momentami denerwowało mnie ich zachowanie, ale rozumiałam, że postępują w określony sposób dlatego, że nie potrafią zapanować nad swoimi uczuciami.

"Nie ma substytutów prawdziwej miłości, niczym jej nie można zastąpić ani oszukać. Podróbki się nie sprawdzają w tej sferze." 

W tym tomie polubiłam Sally jeszcze bardziej. Uwielbiam jej ciepło, wrażliwość i troskę o innych. Podziwiam jej zaradność i chęć rozwijania się. Nie boi się podejmowania wyzwań i spełniania najskrytszych marzeń. Myślę, że pod tym względem wiele kobiet powinno brać z niej przykład. Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana. Jacek niestety stracił odrobinę w moich oczach, ponieważ swoim zachowaniem nieumyślnie ranił bliskie mu osoby. Przyznaję jednak, że nie robił tego specjalnie i tylko przez to, że robił to, co dyktowało mu serce.

"Przecież tylko miłość nadaje wszystkiemu sens i tylko dla niej warto żyć"

Jak możecie wywnioskować, historia Sally bardzo mnie wciągnęła i żałuję, że nie mogę przeczytać wszystkich tomów naraz. Chętnie towarzyszę głównym bohaterom przez historię ich życia usianą kolorami i różnymi emocjami. Postanowiłam być przy nich w chwilach szczęścia, a także smutku, a nawet rozpaczy. Jestem bardzo ciekawa, jak potoczą się dalsze losy tych dwojga ludzi zapisane kiedyś przez przeznaczenie. Mam nadzieję, że wszystko potoczy się idealnie i jak najmniej osób poczuje się zraniona.

Serdecznie polecam i mam nadzieję, że kiedyś będziecie mieli możliwość przeczytania tej barwnej opowieści.

UWAGA UWAGA! Książek Pani Madzi nigdzie nie można już kupić. Wyczerpał się nakład. "52 kolory życia" można wypożyczyć w Filii Gminnej Biblioteki Publicznej w Goszczy, Gminnej Bibliotece Publicznej Kocmyrzowie-Luborzycy i Bibliotece Narodowej.

Konkurs z "52 kolory życia tom II" na moim fanpage'u (KLIK)








Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki dziękuję:
Magdalena Kozioł


Linki:
Strona autorki na fb: Tutaj
Sklep autorki: Tutaj
Kanał autorki na youtube: Tutaj


Moja strona na fb: Tutaj
Mój instagram: Tutaj
Mój profil na lubimyczytac.pl: Tutaj


Mój e-mail: mariolalolek@o2.pl