poniedziałek, 10 lipca 2017

LBA - BOOK TAG | Macie okazję odrobinę mnie poznać



Już dawno, dawno temu PamelaKinga  nominowały mnie do LBA BOOK TAG. Jest mi z tego powodu bardzo miło, ponieważ to oznacza, że słyszały o mnie i moim blogu. Nie chciałam robić dwóch oddzielnych postów, więc na zmianę będę odpowiadała na pytania od dziewczyn. Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić i przy okazji trochę mnie poznacie. No to zaczynamy!



1. Czy przed moją nominacją widziałeś mojego bloga? (Kinga)

Tak, widziałam Twojego bloga jeszcze przed nominacją do tagu. Często tam zaglądam. Wcześniej dodawałam bardzo dużo komentarzy, ale teraz nie mam na to czasu, więc tylko czytam.


2. Najbardziej nieprzyjemna rzecz, jaka was spotkała od momentu założenia bloga? (Pamela)

Nad tym pytaniem chwilkę się zastanowiłam i muszę z przyjemnością stwierdzić, że takich sytuacji zbyt wiele nie było. Jedna przydarzyła się w marcu, kiedy jedna z "popularniejszych" recenzentek zaczęła obgadywać mojego bloga w jednej z konwersacji grupowych na facebooku. Miałam okazję przeczytać to wszystko, bo owa dziewczyna nawet nie zauważyła, że ja również należę do tej grupy. Druga przykra sytuacja przydarzyła się dość niedawno. Młodsza ode mnie o kilka lat dziewczynka w komentarzu napisała mi, że powinnam nad sobą popracować, gdyż wygląd mojego bloga nie zachęca, a w recenzjach non stop trafiają się powtórzenia. Umiem przyjmować krytykę i podziękowałabym jej za tę wypowiedź, gdyby nie to, że sama nie umiała poprawnie złożyć kilku zdań, a nad swoją opinią wcześniej siedziałam kilka godzin ze słownikiem wyrazów bliskoznacznych.

3. Preferujesz książki, które są cienkie (powiedzmy do 250 stron), czy grube tomiszcza? (Kinga)

Myślę, że preferuję coś pomiędzy cienkimi książkami a grubymi tomiszczami. Około 200-300 stron to dla mnie trochę za mało, a ponad 1000 to lekka przesada. W tym drugim przypadku historia się ciągnie jak ser na zapiekance, poza tym niewygodnie jest czytać taką cegiełkę.

4. Książka, która wiele zmieniła w Twoim życiu? (Pamela)

Mogę szczerze powiedzieć, że każda przeczytana przeze mnie książka w jakichś sposób wpłynęła na moje życie i mój charakter. Myślę jednak, że "Ania z Zielonego Wzgórza", która towarzyszy mojemu życiu od kilku lat, stała się dla mnie wzorem do naśladowania i wiele we mnie zmieniła. Chyba już zawsze będę miała do niej sentyment.

5. W trakcie czytania zajmujesz się tylko książką, czy przy okazji pracujesz, jesz, pijesz masę rzeczy (i inne)? (Kinga)

Nigdy tak naprawdę nie zastanawiałam się nad tą kwestią. Myślę, że to zależy od sytuacji, ale najczęściej piję herbatę i bawię się zakładką lub swetrem/bluzą/koszulką.

6. Największe książkowe rozczarowanie? (Pamela)

Ja jestem pozytywnie nastawiona do książek i w każdej staram się znaleźć jakieś plusy. Najczęściej jest tak, że książka mi się podoba i trochę mi głupio, że na moim blogu jest aż tyle pochlebnych recenzji. Ostatnio jednak zawiodłam się na scenariuszu "Harry Potter i Przeklęte Dziecko" oraz na powieści "Konkurs na żonę". Ta ostatnia nie była nawet taka najgorsza, ale oczekiwałam czegoś o niebo lepszego.
7. Ulubiona książka lub seria książek? (Kinga)

Niedawno zdałam sobie sprawę, że moją najukochańszą serią książek jest "Ania z Zielonego Wzgórza".

8. Gdy wyobrażam sobie wymarzoną księgarnię, widzę….? (Pamela)

Hmm... a jaka jest największa księgarnia świata?

9. Czy jest autor, którego przeczytałaś wszystkie książki? (Kinga)

Trudno mi w tym momencie odpowiedzieć na te pytanie, ale myślę, że na tę listę załapią się tylko debiutanci i osoby, które napisały tylko jedną serię.

10. Co sprawia, że często zaglądasz na wybrane blogi? (Pamela)

* Treść
* Kreatywność i ciekawe pomysły
* Ładny wygląd bloga
* Życzliwość założyciela

11. Lubisz, gdy książka ma zaskakujące zakończenie, czy lepiej jak jest ono schematyczne, ale zawsze szczęśliwe? (Kinga)

Najlepiej jak jest zaskakujące, ale szczęśliwe. Np. tak jak w książce "Prawo Mojżesza". (CHYBA WAM ZASPOILEROWAŁAM TĘ KSIĄŻKĘ)

12. Spotkałaś się kiedyś w realu z kimś z blogosfery? (Pamela)

Niestety nigdy nie miałam takiej okazji, ponieważ mieszkam na kompletnym odludziu. :c

13. Ulubiony typ bohatera, jakie według Ciebie cechy posiada? (Kinga)

 Sama nie wiem, musi mieć "to coś". Myślę jednak, że musi być zaradny i lekko tajemniczy.

14. Gdybyś kiedyś mógł/ mogła spędzić czas z pisarzem, obojętnie żywym czy nieżyjącym byłby to…? (Pamela)

Bardzo chciałabym się spotkać Moniką Magoską-Suchar i Sylwią Dubielecką. Obie są ciepłymi i żywiołowymi osobami, które uwielbiam. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się z nimi porozmawiać w świecie rzeczywistym, a nie przez internet.

15. Wolisz narrację z punktu widzenia jednej postaci, czy wielu? (Kinga)

Wolę, gdy narracja jest poprowadzona z punktu widzenia wielu osób i to najlepiej w narracji pierwszoosobowej.

16. Tylko czytasz czy może czasami marzy ci się wydanie czegoś swojego? (Pamela)

Czasami mam ochotę wydać coś swojego, ale kompletnie nie mam talentu. Kiedyś może pomyślę nad założeniem wydawnictwa.

17. Ulubione miejsce do czytania? (Kinga)

Zdecydowanie tym miejscem jest łóżko.

18.  Najlepsza ekranizacja książki? (Pamela)

Ostatnio zakochałam się w serialu "Ania, nie Anna", chociaż prawie wszystko zostało zmienione i powstała pewnego rodzaju odrębna historia.

19. Jak długo blogujesz i dlaczego? (Kinga)

Bloguję już chyba około 6 miesięcy, ale tak na poważnie zabrałam się do tego niedawno. Zapragnęłam mieć własny kąt w blogosferze, chciałam dzielić się swoimi przemyśleniami i pragnęłam, aby moje starania zostały docenione.

20. Gdyby nadeszła apokalipsa zombie/ wróciły dinozaury/ kosmici zaatakowaliby planetę/ internet by się skończył albo spadłoby na nas inne nieszczęście, jakiego książkowego bohatera chciałbyś mieć przy swoim boku? (Pamela)

Trudna decyzja, ale chyba postawiłabym na Aarona z "Dotyku Julii".

21. Po jakim czasie nawiązałaś pierwszą współpracę z wydawnictwem? (Kinga)

Pierwszą współpracę nawiązałam bardzo szybko. Zrobiłam to pewnie dlatego, że chciałam, aby ktoś mnie docenił, bo uważałam, że wydawnictwo wyśle książkę tylko do osoby, która naprawdę ciekawie pisze. Teraz już zmieniłam zdanie na ten temat.

22. Kawa czy herbata? (Pamela)

Herbata lub kawa z automatu.

23. Jakie najczęściej czytasz posty na innych blogach (recenzja/tag/itp.)? (Kinga)

Najczęściej czytam recenzje, a drugie w kolejności są podsumowania.

24. Pierwsza książka kupiona za własne oszczędności? (Pamela)

Pamiętam to do dziś, że pierwszą książką, którą kupiłam za własne oszczędności, był "Tajemniczy ogród". Nadal mam te wydanie i często do niego wracam.

***

Odpowiadając na te pytania, czułam się jak jakaś celebrytka i sprawiło mi to ogromną przyjemność.
A teraz czas na moje nominacje.
Nominuję:


Moje pytania:

1. Czy przed nominacją kojarzyliście mojego bloga?
2. Ulubiony bohater książkowy?
3. Co sądzisz o ludziach, którzy nie czytają?
4. Co myślisz o autorach, którzy wywołują wielką aferę, gdy ktoś napisze o ich książce negatywną opinię?
5. Z jaką książkową postacią utożsamiłaś się najbardziej?
6. Po jakie książki sięgasz najczęściej i dlaczego?
7. Czego nienawidzisz w książkach?
8. Jakie wydawnictwo ma według Ciebie najładniejsze okładki?
9. Pisałaś/rozmawiałaś kiedyś z jakimś autorem? Był sympatyczny, czy rozmowa przebiegała raczej sztywno?
10. Czy Twoja rodzina wie, że prowadzisz bloga? Podoba jej się to, wspiera Cię, czy raczej ma coś przeciwko?
11. Lubisz słuchać audiobooków?
12. Czytasz ulubione książki po kilka razy, czy jeden raz Ci wystarczy?

Jestem ogromnie ciekawa Waszych odpowiedzi. Jeżeli zdecydujecie się odpowiedzieć, proszę o podanie linku w komentarzu lub wysłanie go na mojego meila.