poniedziałek, 17 lipca 2017

Miłość nie zawsze jest szczęśliwa | "Drżenie serca" Jorunn Johansen | Recenzja

Autor: Jorunn Johansen
Tytuł: Drżenie serca
Seria: Czas milczenia
Tom: 3
Liczba stron: 224
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Ringier Axel Springer Polska
ISBN: 978-83-8091-332-5
Moja ocena: 5+/10

Po wypadku Isak nadal nie odzyskuje przytomności, a Andrine coraz bardziej się o niego martwi i sama już nie wie, w jaki sposób ma mu pomóc. W pewnym momencie babcia dziewczyny zaczyna podejrzewać, że to nie przystojny młodzieniec miał paść ofiarą nagłego ataku, lecz jej wnuczka. W tej sytuacji Andrine musi opuścić ukochanego i jak najszybciej wyjechać do swoich rodziców, bo w pięknym dworze nie jest już bezpieczna.


Stina ponownie się zakochała, lecz tym razem miłością prawdziwą i odwzajemnioną. Stara się korzystać z uroków tego pięknego uczucia, lecz niestety może to czynić tylko przez krótką chwilę. Jej niegodziwy ojciec szykuje jej paskudną niespodziankę. Za nieposłuszeństwo postanowił ją ukarać, wydając ją w trybie natychmiastowym za mąż za zupełnie obcego człowieka. Nie dość, że odbędzie rozłąkę z ukochanym i będzie musiała zamieszkać w nowym miejscu, to na dodatek jej przyszły mąż okazuje się szpetny i nieciekawy.

Poprzedni tom skończył się w niespodziewany sposób i od razu miałam ochotę sięgnąć po "Drżenie serca". Jak najszybciej i najlepiej napisałam recenzję i już kolejnego dnia zabrałam się za to cudo. Muszę przyznać, że czytanie szło mi bardzo sprawnie i zanim się obejrzałam, znalazłam się już na ostatniej stronie. Myślę jednak, że ta część była słabsza od poprzedniej, ale niezmiennie nie mogę się doczekać kontynuacji historii.

Podczas zapoznawania się z tą historią miałam wrażenie, że jest o wszystkim i niczym jednocześnie. Momentami wydawało mi się, że niektóre wydarzenia się w pewnym stopniu powtarzają i służą tylko przedłużeniu do maksymalnego stopnia tego tomu. Niektóre głupie i komiczne wydarzenia i zachowania bohaterów ignorowałam, aby nie psuć klimatu sagi norweskiej. Nie zmienia to jednak faktu, że czytanie sprawiło mi niebywałą przyjemność. Z ciekawością poznawałam kolejne losy bohaterów i kibicowałam, aby potoczyły się one dla nich jak najlepiej. Zakończenie wbiło mnie w fotel i rozpaczam, że w tej chwili nie mam możliwości poznania kontynuacji.

Myślę, że większość osób może odnaleźć w tej serii coś dla siebie. Momentami zdawać się może, że to jest romans. W innej chwili zyskujemy kryminał z elementami thrillera, a nawet horror. Wydarzenia wzbudzają ciekawość, a akcja wciąga swoim dynamizmem. Autorce udaje się zaskoczyć czytelnika, który domaga się wyjaśnienia pewnych kwestii i potwierdzenia lub zaprzeczenia jego podejrzeń. Niestety musi zapoznawać się z kolejnymi stronami, a zagadek i domysłów nie ma końca.

Moje odczucia co do bohaterów się nie zmieniły. Nadal nie lubię Alberta Johansena, który zachowuje się jak bestia, tyran i wyrodny ojciec. Nie rozumiem, jak można krzywdzić w tak okrutny sposób własne dziecko, a także mu grozić. Ole Pedersen nie wydaje mi się aż taki zły jak ostatnio, ale sympatią go nie darzę. W tym tomie pojawił się również narzeczony Siny, który według mnie uchodzi za dość inteligentnego, ale obrzydliwego, nieczułego i zbytnio polegającego na matce. Jego rodzice również nie zdobyli mojego szacunku i sympatii.

Są jednak istoty, do których bardzo się przywiązałam i je polubiłam. Do tego grona na pewno zalicza się panna Sina i jej ukochany. Obydwoje są ludźmi ciepłymi i pełnymi współczucia. Niestety Albert Johansen skrzywdził ich, próbując zniszczyć rodzące się między nimi uczucie. Isak chyba za kilka tomów stanie się moim kolejnym książkowym mężem, ale za to nie wiem co myśleć o Andrine.

Książki z tej sagi momentami mogą się wydawać głupiutkie i niewarte sięgnięcia po nie, ale myślę, że to nie jest prawda. Mają w sobie niepowtarzalny klimat i z jakiegoś powodu wciągają w swoją opowieść. Ani trochę nie żałuję czasu spędzonego przy "Drżeniu serca" i sądzę, że gdyby autorka popracowała odrobinę dłużej nad charakterystyką postaci, mogłoby powstać z tego coś naprawdę bardzo dobrego.

***


Informacje o Czasie milczenia:

- kolekcja jest w sprzedaży od 23 maja i zawiera 60 tomów
- kupić ją można w kioskach
- każdy kolejny tom będzie pojawiał się w kiosku co dwa tygodnie we wtorek
- I tom kosztuje tylko 3,99 zł


 
***


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki dziękuję:
Ringier Axel Springer Polska